Welcome to our website !

Ako sa správne učiť a nezblázniť sa z toho

By 19:35 , ,

Ahojte! Už dlhšie som rozmýšľala nad tým, že by som napísala článok, ktorý bol prospešný pre vás a rovnako aj pre mňa. A myslím, že teraz nastal ten správny čas! Keďže mňa, teraz, ako deviatačku čakajú dva náročnejšie mesiace a pár dní mám prijímačky a začiatkom apríla máme aj monitor, rozhodla som sa s vami podeliť o nejaké super tipy, ktoré mne pomáhajú pri učení, aby som sa z toľkých rovníc a slohových postupov nezbláznila.



Ako sa učím ja?

1) Keďže nechodím na obedy do školskej jedálne, prvá vec, ktorú urobím, keď prídem domov je, že sa poriadne naobedujem.

2) Oblečiem sa do nejakého pohodlného oblečenia, v ktorom sa cítim dobre. Väčšinou to pozostáva z teplákov alebo legín a veľkého trička. 
3) Urobím si zelený alebo bylinkový čaj a spolu aj s niečím sladkým pod zub sa presuniem do izby.
4) Zo šuflíka/školskej tašky si vyberiem potrebné učebnice a zošity.

5) Učivo si niekoľkokrát prečítam tak, ako ho mám napísané v zošite alebo učebnici.

6) Ďalšia vec, ktorá je asi môj "lifesaver" je, že si učivo prepíšem na papier/do zošita vlastnými slovami alebo len v skratkách.
7) Keď je učivo dlhšie, učím sa ho po určitých odsekoch, ale keď je kratšie, naučím sa ho aj tak, že si ho len dookola čítam. 


Už od pradávna milujem rôzne zošítky, dennníčky, plánovače a všetky veci okolo tohto. Keď som bola ešte na prvom stupni, skoro všetky domáce úlohy som si nepísala tak, ako všetky ostatné deti, ale ja som si ich doslova kreslila. Písmenká som zdobila srdiečkami, kvetinkami, kde sa dalo, tam som namiesto slova kreslila obrázky a všetky tieto blbostičky. Bolo to pre mňa akousi motiváciu, aby som si tú úlohu spravila alebo sa na ten predmet naučila. Teraz, keď ma už čaká stredná škola ma to akosi opustilo, preto som nesmierne rada, že som vďaka Viki z blogu Black, white and Me  objavila tieto "tabuľky" plánovače. Či už ich použijete na testy, referáty alebo len na bežný deň.. 




Moje rady a tipy: 
» Pred učením je dobré vyvetrať si hlavu; zájdite niekde do prírody, na chvíľu vypnite a nestresujte sa tým, že sa vám treba učiť. Menšia prechádzka prospeje vám aj vašej hlave.

» Dbajte na dostatok spánku. Po 2-3 hodinách spánku sa toho veľa nenaučíte.

» Nájdite si systém učenia, ktorý vyhovuje vám a nie vaším učiteľom.

» Vypnite si mobil, tablet, zabudnite na notebook. Odložte všetky veci, ktoré by vás mohli rozptyľovať.

» Nenechávajte si učenie na poslednú chvíľu. (Aj keď je vtipné, že to hovorím práve ja, čo som sa v živote neučila viac, ako dva dni pred písomkou.)

» Pojmy, ktoré sa vám treba naučiť, si napíšte na kartičky. Najlepšie sa to hodí na učenie cudzích jazykov.

» Používajte diagramy, myšlienkové mapy.

» Keď niekam cestujete, prerozprávajte a nahrajte si učivo. V aute alebo autobuse to potom môžete počúvať a ľahšie sa to naučiť.

» Niekoho to môže rozptyľovať, no mne pri učení pomáha, keď mi v pozadí potichu hrá hudba. (Povedzte prosím, že nie som jediná divná, čo sa pri úplnom tichu nevie sústrediť.)

» Používajte zvýrazňovače. 



Dúfam, že sa vám takýto typ článku páčil a pomôže vám pri učení! :)

You Might Also Like

11 komentárov

  1. ja sa učím podobne všetko si vyznačím farebne musím mať kľud žiadne rušivé podnety mať pri sebe vodu vodu a ešte raz vodu pretože všetko čo sa učím si čítam nahlas ;) super článok :)

    TeenMumy

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Tiež si všetko musím značiť farebne.

      Odstrániť
  2. Moc krásny článok, určite pomôže :D
    Môj blog: Girl with pink nails
    Srdečne Vás pozývam na moju GIVEAWAY

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Boží článek! Já se nějak tak moc extra neučím, ale na to, že jsem na gymplu, tak mám známky celkem dobré (pořád vyznamenání), takže u mě to není až tak nutné. Každopádně už nějak tak přicházím na to, že občas učit se je potřeba! Takže se snažím přicházet na způsoby, které mi vyhovují. :)
    Catherine Ribbon

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja idem tiež na gympel a ešte k tomu bilingválny, takže som veľmi zvedevá:) A ďakujem<3

      Odstrániť
  4. No ja praveze pri uceni musim mat uplne ticho :D perfektný článok :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Líbí se mi, že se učíš hned po škole - na tom bych chtěla zamakat. Ale hlavně! děkuju za ten odkaz na tumblr - ty printables jsou prostě úžasné! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Neboj,ja som pri tichu nervozna a učim sa s hudbou :)

    OdpovedaťOdstrániť