Welcome to our website !

Ako sa starám o svoju pleť?

By 20:47 , ,


Každé dievča sa rado líči a maľuje a ja nie som výnimkou. Už keď som bola malá, potajomky som cez prázdniny u starkej kradla jej šminky, hlavne očné tiene a rúže. Raz som s nimi maľovala seba, raz zas porcelánové bábiky, často dokonca aj samotnú starkú. Ako som ale vyrastala a dospievala, krikľavé očné tiene a výrazné lícenky nahradili korektory a mejkapy. Nič z toho však nevyzerá dobre na pleti, ktorá je suchá, zoslabená, bez života. Preto sa o svoju pleť snažím každý deň starať čo najlepšie. Samozrejme, že baby v mojom veku nebudú mať pleť bezchybnú (česť výnimkám), keby sa o ňu starali aj päťkrát denne. Vyrážky, začervenania, póry a čierne bodky sú asi to najhoršie, čo si môže dievča želať. 


Moja pleť vôbec nie je dokonalá, častokrát by som sa radšej zahrabala pod zem, ako sa s ňou ukazovať na verejnosti. Dlho som hľadala vhodnú pleťovú masku alebo micerálnu vodu, ktorá by sadla môjmu typu pleti. Pleť mám polku dňa suchú a mám pocit, akoby sa mi každú chvíľu chcela zošúpať. Ak by ste pre mňa mali nejaké rady ako na suchú pleť, bola by som rada, ak by ste mi ich napísali do komentárov. 


Čistiacu vodu od Garnier som objavila už pred dlhším časom, možno aj pred rokom. Spočiatku som si o nej myslela len to najlepšie, pleť naozaj čistila a dodávala prirodzený vzhľad, no postupom času mi už taká dobrá neprišla a mala som pocit, že pleť mám od nej ešte suchšiu ako inokedy. Preto som ju prednedávnom už prestala používať používam ju len vtedy, keď sa moja pleť načisto zblázni a je mastná, takže uvidím, čo to spraví.



Pleťovú masku od Nivei našla moja mamina a kúpila mi ju bez môjho vedomia, takže som celkom prekvapená, že mi tak sadla. Aj za ten mesiac-dva čo ju mám, som s ňou maximálne spokojná. Dá sa použiť buď ako pleťová maska, pričom si ju nanesiete a necháte pár minút postáť, alebo len ako čistiaca maska a hneď po nanesení ju opláchnete, resp. vyčistíte pleť. Ja preferujem pleťovú masku, pretože mi príde o niečo viac účinnejšia. 




O kokosovom oleji som vám prednedávnom už písala a môj postoj sa k nemu odvtedy vôbec nezmenil. Stále ho používam a stále je rovnako dobrý na moju suchú pleť. 

Ďalší krém, ktorý výrazne dopomohol a ešte stále dopomáha mojej pleti je Excipial. Zoženiete ho však len v lekárni a nie je ani tak veľmi drahý (približne 5€), no na predpis od lekárky vás vyjde len na pár centov, maximálne jedného eura. Sú dva tipy - jeden sa extrémne vysušenú pokožku, ktorý používam aj ja, a druhý je na málo až stredne vysušenú pokožku. Ešte predtým, než som objavila kokosový olej bol tento krém pre mňa hotový zázrak. Či už som ho používala na odličovanie, ako nočný krém alebo podklad pod mejkap, nikdy mi nesmel chýbať pre prípad vysušenej pleti. Teraz som s jeho používaním už trocha poľavila a používam ho len vtedy, keď je moja pleť na pokraji "zošúpania". (uvedomujem si, ako komicky to znie)


A môj posledný zázrak, na ktorý nedám dopustiť je Aknecolor. Takisto ako aj Excipial ho zoženiete len v lekárni. Predáva sa v dvoch odtieňoch - svetlý, ktorý mám ja a druhý o niečo tmavší. Aj keď akné nemám (našťastie), pleť mávam nie len vysušenú, ale aj podráždenú alebo ako by som to nazvala. Veľakrát sa mi stáva, mám na lícach červené fľaky, ktoré vyzerajú ako alergia a v kombinácií s vyrážkami to vyzerá úplne hrozne. Preto mi moja sesternica poradila túto pastu, ktorá nie len zakrýva postihnuté miesta, ale aj lieči akné a podráždené miesta na tvári. Odkedy ho používam, pleť sa mi až neskutočne zlepšila, čo mi padlo vhod, keďže už o dva dni máme venček! 

Ako sa o svoju pleť staráte vy? Používate aj niektoré z týchto produktov? Poprípade budem rada, ak mi napíšete aj nejaká vaše rady :)

You Might Also Like

11 komentárov

  1. Kokosový olej a excipial jsou moje záchrana :) aknecolor jsem používala taky, akorát asi jiná verze, a byl taky super:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ten Aknecolor bych chtěla zkusit, nemusel by být špatný :)

    Simply Janet

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Super článek! Taky plánuju napsat něco na ten způsob.
    Excipial mám doma taky, ale moc ho nepoužívám. :)
    Catherine Ribbon

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Pleťovu vodu od Garnier som kedysi používala tiež, teraz som ju vymenila za micelárku od Biodermy:) Kokosový olej rada používam na odličovanie, vždy mi spolahlivo odstráni všetok make-up:)

    Saja Frey blog

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ta pasta mě velmi zaujala..cenově se pohybuje kolik ? :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Aknecolor bol môj prvý make-up a kupujem si ho stále, ten svetlý odtieň je pre mňa akurát. V súčasnosti ho skôr používam ako korektor, no je perfektný. Zlikviduje akné hlavne to začínajúce a robí pleť takou bezchybnou.
    Ja som si inak na čistenie pleti obľúbila mydlo Dove, gély mi akné len zhoršovali a odkedy používam mydlo tak mám pleť peknú.
    Bianka

    OdpovedaťOdstrániť